Onsdag 27 Maj

Hejhallå :)!
Nu var det en vecka sen jag uppdaterade, men jag har vart borta och sen har jag inte haft tid.
For ju som sagt på klassresa till Göteborg förra onsdagen, så här kommer en sammanfattning av hela resan och de dagarna jag inte skrivit :)


Onsdag 20/5:
For iväg med tåget mot Stockholm 22.46. Blev inte så mycket sömn den kvällen.

Torsdag 21/5:
Kom fram till Stockholm kring 09.00 på morgonen. Jag och dom andra hann iväg att utforska huvudstaden i ca 1 timme.
10.10 var de tänkt att vi skulle vidare till Göteborg, men då var de problem med dörrarna, så vi blidde 20 minuter sena.
Väl iväg så tog de inte speciellt lång stund innnan jag och Majja tuppade av, jag sov som en stock, trots att vi hade sitt vagnar till Göteborg, sov jag nästan bättre där än i sovvagnarna ;)
13.37 kom vi fram till Götet! For direkt till skolan vi skulle bo på och lämnade alla grejer och små fixade. Vi käkade middag sen fot vi iväg med spårvagn till centrum. Gick och kollade omkring lite. Träffade Rebecca och Vera :)
Lite senare så for vi väg för att spela Laserdome. Det vart andra gången jag spelade, och de gick vell hyfsat bra ;P.

Fredag 22/5:
Steg upp tidigt, duschade och gjorde oss klara och for sen iväg till stan. Och där rök nästan alla mina pengar -.-

Hittade i alla fall en klänning till examen och lite annat ( Kommer bilder i nästa inlägg )
15.00 (?) var jag, Louice och Johanna tillbaka på skolan och hade ätit. Dom andra i klassen var redan på Liseberg.
När vi kom dit började vi med att åka Uppsvinget, och sen fortsatte vi åka massa karuseler. Favoriten blev lätt Kanonen ;)!

Blev kvar på Liseberg tills klockan var kring 21.30, då var de bra för min del, höll på att frysa ihjäl efter att ha åkt Flume Ride.
Tillbaka på skolan kom jag och Louice på att vi skulle lära känna de andra folket som också bodde på skolan, så vi började skicka brev och fjolla runt lite ;) Träffade folk från Växsjö och Nyköping osv.

Lördag 23/5:
Sista dagen i Götet. Packade ihop alla grejer och for iväg till centralstationen. Jag och Majja blidde sittandes där mesta dels av tiden. Vi fick oss iväg att gå och kolla omkring lite på Nordstan ett tag och ladda upp inför resan hem.
17.00 bar de iväg mot Bastuträsk igen. Och de blev en tidigare kväll den här gången.

Söndag 24/5:
Kom fram till Basuträsk vid 08.40. Pappa kom och hämtade och skjutsade hem.
Jag gick och la mig ett tag när jag kom hem, men inte tog de lång stund innnan jag skulle iväg igen.
Men den här gången till Skellefteå på streetdance träning. Hade träning från 13.00-15.00, sen gick jag in till stan och träffade Josef där :). Fick syn på Gert och Robert från Rix Fm som var på torget också.
Gick till mormor och käkade, sen var de bara att fara och dansa igen, men nu var de scenrep. Var himla kul, men jag var helt borta i huvet, var nog lite för trött ;)

Måndag 25/5:
Steg upp och for till skolan, men fick fara hem nästan lika fort. Vi var 10 stycken i hela klassen där, resten var hemma eftersom att de var trötta efter klassresan, så vi fick sluta 10.20 :)
Var med Louice mesta dels av dagen, såg på film och käkade glass :)
Blev sen en tidig kväll.

Tisdag 26/5:
Skola igen. Började dagen med HK där vi gjorde Buffé, jag och Emelie gjorde förrätten som blev räkskagen!
När jag kom hem satt jag mig med spanskan direkt. For inte och jobbade, utan jag ska ta en stor stäning på söndag istället.

Onsdag 27/5:
Och den här dagen har vell inte varit den bästa kan jag ju säga. Vi skulle gå nån runda i skogen borta i någerst, som skulle vara 7 km, men jag säger bara ät bajs, de där var inte 7 km!
Och vädret var inte på våran sida heller. Ösregn. Man blev genom blöt och började frysa och inte bättre blev de heller av att man fick stå och vänta på att bussen skulle komma och hämta oss 1,5 timme heller!
Så när jag väl kom hem så tog jag en varm dusch! Och när jag kollar ut genom fönstret nu så är de sol.... -.-
Och resten av min kväll kommer att bestå av plugg!
Nu är de bara att bita ihop, sista rycket nu, betygen sätts på fredag. Sen är de lugna gatan igen :)!

Tänkte avslut de här inlägget med att lägga in endel bilder från Göteborg :)!
   
  
   
  
Klicka på bilderna för att göra som större:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du :)?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din blogg adress, om du har nån blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0