Söndag

Har inte hunnit skriva på ett tag, eller ibland har jag inte ens orkat så de har inte blivit nått skrivet. Men jag tänkte skriva lite om de som har hänt sen jag skrev sist :)

Torsdag: I torsdags så for vi och köpte min moppe, och fixade till den lite tvättade den och rensa avgasröret och sånt, kommer inte ihåg allt vi gjorde vi höll på ett tag i alla fall för att försöka göra så att den gick bättre.
Och jag gick på marknaden på dagen me Louice och lite med Julia och moa :)

Fredag: Jag va och jobbade i 5 timmar, körde moppe dit.  På kvällen kom Louice till mig för att vi skulle sköta Anton. Men vi va mest ute och körde moppe och sånt, Louice körde för nästan första gången ( första gången på väg ) Hon va jätte duktig hon klarade att växla och sånt på första försöket. Sen skjussade hon mig, och vi körde in i skogen till grill-stugan, sen körde jag till baka.
Sen just då vi kommit in och skulle just börja se en film , skickade Majja sms och frågade om vi ville följa med På Burträsk svängen och se på Krutov och sånt. Så jag frågade Adam och han kunde ta hand om Anton tills han skulle gå och lägga sig.
Vi gjorde oss klara och körde till Burträsk och träffade Majja. Vi hade vell kanske inte sådär super kul, men de funkade :) De va en gubbe som var full ( eller de va typ alla men ) han stod och dansade på bordet och de såg jätte kul ut ;) Sen for jag och Louice hem och la oss och pratade lite och käka chips (A) klockan blev vell närmare 2 tror jag de va, fast Louice somnade halv 2 ;)
 Bilden är från när vi va i Boliden.

Lördag: Jag och Louice sov till 15.00 på dagen, eller 15.05 för att vara petig ;). Då gick vi upp och åt frukost, eller ja frukost vet jag vell inte om jag kan kalla de, de va mer som frukost/lunch/middag, vi åt i alla fall pan pizza :D!
Sen for Louice hem. Och pappa, Adam och Anton for bort på 40 år fest. Så jag skulle vara hemma själv, men i stället for jag till Louice och sov där :) Vi såg på film och eldade i den öppna spisen, och grillade pinnbröd. Vi fick upp en brasa ganska fort, och va super glada för de och la oss och såg på film. Efter en stund så sa Louice att de luktade konstigt och att de kliade och sved i ögonen, sen kollade vi oss omkring i rummet och såg att de va TJOCKT med rök i rummet, så vi fick öppna dörren och fönstret för att vädra. Vi fick bort all rök och vi gick upp och gjorde pinnbröd. Men när vi kom ner va de lika mycket rök i rummet igen! Louice blev skit förbannad och började ropa på sin pappa som försökte fixa till de, men vi fick öppna och vädra igen. Efter de så ville vi inte elda på så mycket åt gången, de gick i alla fall bra till slut :D!

Söndag: Idag så hjälpte jag, Adam och Anton pappa att städa huset eftersom att han fyller år i morgon och de kommer massa folk. Så han blev jätte glad över de :). Sen så slog jag in hans present klart som han skas få av mig, tänker inte skriva här vad han kommer att få om han skulle kolla på bloggen, tror inte de men i alla fall :) skriver kanske i morgon vad han fick :) Nu ska jag snart gå ner och se på film med mamma och mina små syskon, sen ska jag lägga mig och sova för jag ska upp och jobba i morgon.

Hare bäst!♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du :)?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din blogg adress, om du har nån blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0