Onsdag

Hej alla blogg läsare :)!
Jag hann ju inte skriva igår om vad jag och Emelie gjorde igår i Luleå. Så jag tänkte skriva lite om de nu.
Jag fick stiga upp halv 5 för att jag skulle hinna duscha, fika, bestämma kläder, klä på mig, sminka mig osv.
Åkte med bussen 06.40. Kom fram till stan kring 07.25 nått sånt. Träffade Emelie, och vi åkte med bussen till Luleå 08.30 och var framme ungefär 10.20. Vi började me att gå lite på stan och kolla lite. Men ganska snabbt så gick vi och åt mat på Max

Sen började vi SHOPPA :D!
De fanns verkligen hur många affärer där som hellst, dom hade typ 4 köp center! De är lite skillnade från Skellefteå.
Och allt låg så nära också, så man behövde inte springa genom halva stan för att komma till en affär.
Kan säga att dit kommer jag fara fler gånger!
Men en sak som var lite synd va att de regnade hela dagen, så man vart jätte blöt och äcklig. Men men de finns inget att göra åt de ;)!
Här kommer lite bilder på de jag köpte :)
Pyjamas med Hello kitty   köpt på h&m, kostade 179 kr
Svarta höga VILA byxor och ett vitt linne  köpt på VILA, kostade 150 kr
Blå/vitt/svart smock linne med avtagbara axelband och svarta höga VILA byxor(samma som på bilden ovan)  köpt på Gina tricot, kostade 49 kr på rea
Svart stor väska kommer inte ihåg vad affären hette, kostade 149 kr
Sen även massa underkläder(från h&m) men dom lägger jag inte in bild på, sen mat,godis och dricka mm


Vi tog bussen hem till Skellefteå kl 15.00, och var framma ca 17.20. Bredvid oss på bussen, satt de 2 jätte söta tjejer Ylva och Saga hette dom. Ylva va 9 år och Saga 10 år :) Dom satt och skrattade åt oss så fort vi gjorde nått dom tyckte va konstigt. Men de dom va lite konstigt att efter att vi kommit till Byske så satt dom och petade öron vax på varandra, de såg ganska kul ut om jag ska vara ärlig. Sen började dom små tjafsa om vem som hade mest ;)!
 Hon i blå tröja är Ylva och hon i radig tröga är Saga :)

När vi kommit till stan, som kom Emelies pappa och hämtade henne, så jag fick gå lite på stan själv i ca 30 min innan mamma kom och hämtade mig  för att vi skulle fara och klippa oss. Jag klippte mig kort hårig igen, och jag behållde luggen. För jag tänkte att nu när de är sommar och vi snart far till turkiet så är de ganska skönt att ha kort, för då är de inte i vägen hela tiden. Sen tänker jag spara ut de tills nästa gång jag ska klippa mig, så då blir de bara att toppa ;)
I  alla fall så blev de så här
 De vart lite kortare än förra gången, men de kanske inte syns så mycket på bilden.
Men hur tycker ni de blev :)? kommentera gärna :)
Efter vi klippt oss så for jag och mamma och käka lite mat, och pratade, de va ganska skönt att sitta och prata om allt. För de finns som ingen här hos pappa jag kan prata med. Så de känndes skönt :)
Sen skjussa mamma mig till busstation och jag hoppade på bussen och for hem.

När jag kom hem så kom Louice hit och sov, och vi kollade på lite grejer som vi kanske ska beställa tills vi ska till Turkiet :), De blir nog 1 Paris Hilton parfym och massa godis, vi tänker köpa godis för 140,50 kr VAR!!!! HAHA :D
Då räcker de ganska länge i alla fall XD! Men godis är gott så de går ner.

Nu ska jag snart ner till Louice i Burträsk. För vi ska fara och tälta på nått ställe me pappa och dom, jag tror de hette Jungfru-udden eller nått sånt ;). Blir att fiska, grilla, åka båt och sånt. Sen i morgon så far vi till stan :)


BTW. Har uppdaterat mitt inlägg om min kamera, fick en fråga om vad jag hade för program och redigerade mina bilder med, så hoppas mit svar blev bra :)!

Hare bäst!♥

 En fontän som jag tog kort på, på bussen


Kommentarer
Postat av: majjja

de blev skitsnyggt:):):)<3

2008-07-23 @ 19:38:36
URL: http://majjjjjja.blogg.se/
Postat av: Emelie

Tur att man var jätte fin på den där bilden tack och hej(L)

2008-07-26 @ 01:58:06
URL: http://skellefteblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du :)?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din blogg adress, om du har nån blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0