ett LÅNGT inlägg om Turkiet

Hej alla blogg läsare :)!
Nu tänkte jag skriva ett inlägg om hur de va i Turkiet och va vi ha gjort osv.

Allt började med att jag och Louice åkte in till stan och sov hos mormor över natten. Vi va tvungna att gå och lägga oss vid 8 för att vi skulle upp halv 3 igen! Mamma kom och hämtade oss vid 4, och vi körde iväg till Luleå. Checkade in bagaget och sen va de bara att hoppa på planet. tog ca 1 timme till Stockholm.
Vi skulle vara på Arlanda i ca 10 timmar innan vi skulle vidare till Turkiet, tiden gick hur segt som helst!
Under dagen han vi se massa kändisar bla, Magnus Uggla, Nordman, Måns Zelmerlöw ,The poodles och Jenny Kallur sen kan de vart nån fler men de kommer jag inte ihåg just nu.
Tiden gick och klockan blev ca halv 7 och vi satt oss på planet och flög iväg till Turkiet. Tiden gick faktist ganska fort tycker jag, trodde de skulle ta mycket längre tid.
När vi landat fick vi direkt gå och sätta oss på en buss som skulle köra oss till hotellet, och de skulle ta ca 2 timmar men de tog 2,5. Men jag sov mest hela vägen. Väl framme på hotellet, och vi fått komma in på våra rum, gick vi och la oss efter att varit vakna i över 24 timmar!

Lördag 9 augusti: Första dagen i värmen! Vi steg upp och åt frukost vid 9. Sen gick vi och badade i poolen och åkte vatten rutschkana mest hela dagen. Jag och Louice gick även ner till havet en stund och snorklade och låg och solade lite. Sen på kvällen var de dags för middag, efter den var de magdans show som vi kollade på.

Söndag 10 augusti: Ännu en tidig morgon för att hinna med frukosten! Strax efter vi ätit tog vi en taxi till Armatulan Turkish bath ( Turkist bad ) Allt började med att vi fick sitta i en bastu i 10 minuter för att man skulle börja svettas. Efter gick vi till ett rum där dom skrubbade bort gammal hud och sen tvålade in oss. Efter att vi duschat av oss skulle vi sitta och vila en sund och vi va inlindade i handdukar och nått annat.
Sen fick vi sitta i en jacuzzi, och sen fick vi massage.
här kommer en bild

Onsdag den 13 augusti: Mitt på dagen for vi iväg till Icmeler och gick på marknaden i nåra timmar, de va hur varmt som helst 42 GRADER!  Och vi gick på marknaden! De enda jag köpte var ett par Puma skor ( kommer en bild i senare inlägg )
När vi kom hem från marknaden så gick vi och gjorde tatueringar, som han målade med nån kol krita eller nått, som skulle sitta i 3 veckor. Men min försvann efter mindre än 1 vecka pga av kloret i poolen och av salt vattnet.
Så här blev min
Så här blev Louices  ( hennes sitter på samma ställe )

Dagen efter va de JÄTTE VARMT! 49 GRADER! de va nog den varmaste dagen vi hade vad jag vet.

Fredag den 15 augusti: Jag och Louice for och åkte banan båt med Dennis och Robin, som vi lärt känna några dagar tidigare. De va hur kul som helst, fast de som va mindre bra va att jag satt längst fram och fick allt salt vatten i munnen. Men kul vare!   på bilden: Dennis, Robin, Louice och jag

På kvällen for vi iväg till mammas kompis bar ( Pupa bar ) och såg på shower, de va allt från break dance, magdans till killar som va utklädda till Tina Turner och så vidare! Va riktigt kul faktist, trots att de blev ganska så sent.
 på bilden: hugo, anton, adam, Crazy Joe, Louice och jag

Tisdag den 19 augusti: Den här dagen så for vi till Atlantis waterpark :D! De fanns jätte många vatten-rutschkaner där. Jag åkte inte alla, eftersom jag gick och la mig och sov i flera timmar när vi va där, va så himla trött. Så Louice fick leka med min lillebror Anton i stället ;)!
Här kommer lite bilder   



Torsdag den 21 augusti: På torsdagen for vi ut på en båt tur och va ute hela dagen, från 10 till 5 ( va de tänk ) Men så blev de inte! De började med att vi fick byta båt 2 gånger. Så vi kom inte iväg förens 11, och kom hem just efter 6.
Fast de va endå värt de för jag hade kul! Vi fick hoppa från båten, god mat, mata fisk, sola och massa annat.
här kommer lite bilder     

På kvällen hade dom orm show på hotellet, och jag är ganska stolt över att jag rörde faktist en orm :}!
Den va slemmig och äcklig. Jag bjuder på en bild  Jag vet att jag ser skit skraj ut, och som att jag håller på att skit på mig, men den va faktiskt ganska äcklig, HAHA !

Fredag den 22 augusti: Sista dagen, på kvällen skulle vi börja fara hem. Vi gjorde de vanliga på dagen, bada osv..
Sen käkade vi middag, och efter de skulle vi iväg med bussen till flygplatsen.
Satt på bussen i just över 2 timmar. Som vanligt kunde jag och Louice inte hålla käften så vi hödes över hela bussen, eller ja jag gjorde i alla fall ;) Men då vet man ju i alla fall vart vi är ;)

Efter att ha väntat i nån timme på flygplatsen, vare bara att kliva på planet och fara hem!
Den här gången gick de nästan ännu fortare hem, eftersom vi sov nästan hela tiden på planet.
Väl på Arlanda så väntade vi in bagaget, sen skulle vi säga hej då till Dennis och Robin och dom andra!
De va inte kul kan jag säga på en gång, skit tråkigt tycker jag :/!
2 skit fina, och världens snällaste killar! Och sen kan vi inte träffas så ofta heller eftersom dom bor så långt bort!
Tråkigt, tråkigt !
Här kommer en bild på dom  Och deras pappa då, sen Robin och Dennis
KOMMER SAKNA!

Sen den 23 flög vi hem från Stockholm, efter att ha väntat där i 9 timmar. De va lite av de som har hänt under våran resa till Turkiet :)! Kommer säkert skriva om nått igen, och även lägga in fler bilder :)!
Jag kommer inte hinna lägga in bilder på Outfiten eller på shoppingen, de här tog längre tid än vad jag trodde. Så jag får göra de när jag kommer hem i morgon.

Hare bäst!♥


Kommentarer
Postat av: Sandra

fan vad härligt :D

2008-08-31 @ 10:49:44
URL: http://sandrasilvia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du :)?
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns endast för mig)

Din blogg adress, om du har nån blogg:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0